23 maja, 2019

RODO / Standardy Ochrony Dzieci

Klauzula informacyjna RODO

  1. Drogi Pacjencie, Administratorem Twoich danych osobowych jest AMA-DENTA Prywatna Przychodnia Stomatologiczna – Mariusz Szanecki, zwana dalej: „Administratorem”. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: 94-046 Łódź ul. Armii Krajowej 44/U14 lub telefonując pod numer: 42 688-25-32. Możesz również skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem powołanego przez niego inspektora ochrony danych, pisząc na adres: 94-46 Łódź ul. Armii Krajowej 44/U14 lub telefonując pod numer: 42 688-25-32
  2. Twoje dane przetwarzane są w celu ochrony stanu zdrowia, świadczenia usług medycznych, zarządzania udzielaniem tych usług oraz leczenia. Podstawą prawną przetwarzania pozyskanych danych jest Ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  3. Twoje dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w zakresie związanym z realizacją powyższych celów. Nie udostępniamy Twoich danych innym odbiorcom oprócz podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa.
  4. Administrator nie zamierza przekazywać Twoich danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
  5. Twoje dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres wyznaczony właściwym przepisem prawa: Ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  6. Masz prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, zaktualizowania, jak również masz prawo do ograniczenia przetwarzania danych. Zasady udostępnienia dokumentacji medycznej zostały określone przez przepisy polskiego prawa.
  7. W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Administratora przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
  8. Przekazaniem nam Twoich danych osobowych jest wymogiem ustawowym, dotyczy każdego Pacjenta, wobec którego realizujemy cele opisane w punkcie 2.
  9. W oparciu o Twoje dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania*.

 

* Profilowanie oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej,  w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.

==================================================================

Standardy Ochrony Dzieci w Prywatnej Przychodni Stomatologicznej „AMA-DENTA”.

SOD to zasady postępowania mające na celu ochronę dzieci przed krzywdzeniem i zagwarantowanie im dobrostanu i możliwości rozwoju oraz zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że są krzywdzone.

Standard I. POLITYKA

Placówka AMA-DENTA ustanowiła i wprowadziła w życie Politykę ochrony dzieci przed krzywdzeniem.
A. Polityka dotyczy całego personelu.
B. Organ zarządzający placówką zatwierdził Politykę, a za jej wdrażanie i nadzorowanie odpowiada właściciel firmy AMA-DENTA.
C. Właściciel firmy AMA-DENTA jest osobą odpowiedzialną za monitoring realizacji Polityki.
D. Polityka ochrony dzieci określa:
• zasady bezpiecznej rekrutacji personelu,
• sposób reagowania na przypadki podejrzenia, że dziecko doświadcza krzywdzenia,
i zasady prowadzenia rejestru interwencji,
• zasady bezpiecznych relacji personel–dziecko i dziecko–dziecko,
• zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych,
• zasady ochrony wizerunku i danych osobowych dzieci,
• zasady monitorowania wskaźników wdrożenia Polityki w życie.

Standard II. PERSONEL

Placówka monitoruje, edukuje i angażuje swoich pracowników w celu zapobiegania
krzywdzeniu dzieci.
a. W ramach rekrutacji członków personelu pracujących z dziećmi prowadzona jest ocena przygotowania kandydatów do pracy z dziećmi oraz sprawdzane są ich referencje.
b. Placówka uzyskała o każdym członku personelu dane z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym oraz informacje z Krajowego Rejestru Karnego i rejestrów karalności państw trzecich
w zakresie określonych przestępstw (lub odpowiadających im czynów zabronionych w przepisach
prawa obcego) albo – w przypadkach wskazanych prawem – oświadczenia o niekaralności30.
c. Określone są zasady bezpiecznych relacji (bezpiecznego kontaktu) całego personelu placówki
z dziećmi, wskazujące, jakie zachowania są niedozwolone, a jakie pożądane w kontakcie z dzieckiem.
d. Placówka zapewnia swoim pracownikom podstawową edukację na temat ochrony dzieci przed
krzywdzeniem i pomocy dzieciom w sytuacjach zagrożenia, w zakresie:
• rozpoznawania symptomów krzywdzenia dzieci,
• stosowania adekwatnych do sytuacji procedur interwencji prawnej w przypadku podejrzeń
krzywdzenia,
• odpowiedzialności prawnej pracowników placówki zobowiązanych do podejmowania interwencji,
• procedury „Niebieskie Karty”,
• przestrzegania praw małego pacjenta oraz opartej na szacunku komunikacji z dziećmi i ich
rodzicami/opiekunami.

Standard III. PROCEDURY

W firmie AMA-DENTA funkcjonują procedury zgłaszania podejrzenia oraz podejmowania interwencji w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dziecka.
a. W placówce funkcjonują procedury, które określają krok po kroku, jakie działanie należy podjąć w sytuacji podejrzenia krzywdzenia dziecka lub zagrożenia jego bezpieczeństwa ze strony personelu placówki, członków rodziny, rówieśników i osób trzecich.
b. Cały personel zna te procedury, wie, czym one są i z jakich kroków się składają. Procedury są dostępne wszystkim pracownikom – wiadomo, gdzie je znaleźć. Każda osoba z personelu posiada informacje, komu zgłosić podejrzenie, że dziecko jest krzywdzone i kto jest osobą odpowiedzialną za prowadzenie interwencji.
c. Osoby wyznaczone do prowadzenia interwencji są przeszkolone w tym zakresie i mają wsparcie instytucji w kontaktach z innymi służbami ochrony dzieci w podejmowaniu działań interwencyjnych oraz mają zapewnioną możliwość konsultowania przypadków budzących wątpliwości co do właściwego postępowania z innymi specjalistami.
d. Prowadzony jest rejestr przypadków zgłoszeń dotyczących podejrzenia krzywdzenia dziecka oraz interwencji inicjowanych przez pracowników placówki.
e. Łatwo dostępne są dane kontaktowe do lokalnych służb pomocowych i interwencyjnych. W placówce wyeksponowane są informacje dla dzieci na temat możliwości uzyskania pomocy w trudnej sytuacji, w tym numery bezpłatnych telefonów zaufania dla dzieci i młodzieży.

Standard IV. MONITORING

Firma AMA-DENTA monitoruje i okresowo weryfikuje zgodność prowadzonych działań z przyjętymi standardami ochrony dzieci, dokonując ich przeglądu i aktualizacji.
a. Przyjęta Polityka ochrony dzieci jest weryfikowana i aktualizowana – przynajmniej raz w roku, ze szczególnym uwzględnieniem analizy danych z rejestru przypadków i sytuacji związanych z wystąpieniem zagrożenia bezpieczeństwa dzieci.
b. W ramach weryfikacji Polityki placówka konsultuje się z dziećmi i ich rodzicami opiekunami.