Klauzula informacyjna RODO
- Drogi Pacjencie, Administratorem Twoich danych osobowych jest AMA-DENTA Prywatna Przychodnia Stomatologiczna – Mariusz Szanecki, zwana dalej: „Administratorem”. Możesz skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: 94-046 Łódź ul. Armii Krajowej 44/U14 lub telefonując pod numer: 42 688-25-32. Możesz również skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem powołanego przez niego inspektora ochrony danych, pisząc na adres: 94-46 Łódź ul. Armii Krajowej 44/U14 lub telefonując pod numer: 42 688-25-32
- Twoje dane przetwarzane są w celu ochrony stanu zdrowia, świadczenia usług medycznych, zarządzania udzielaniem tych usług oraz leczenia. Podstawą prawną przetwarzania pozyskanych danych jest Ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Twoje dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w zakresie związanym z realizacją powyższych celów. Nie udostępniamy Twoich danych innym odbiorcom oprócz podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa.
- Administrator nie zamierza przekazywać Twoich danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
- Twoje dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres wyznaczony właściwym przepisem prawa: Ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Masz prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, zaktualizowania, jak również masz prawo do ograniczenia przetwarzania danych. Zasady udostępnienia dokumentacji medycznej zostały określone przez przepisy polskiego prawa.
- W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Administratora przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Przekazaniem nam Twoich danych osobowych jest wymogiem ustawowym, dotyczy każdego Pacjenta, wobec którego realizujemy cele opisane w punkcie 2.
- W oparciu o Twoje dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania*.
* Profilowanie oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.
==================================================================
Standardy Ochrony Dzieci w Prywatnej Przychodni Stomatologicznej „AMA-DENTA”.
SOD to zasady postępowania mające na celu ochronę dzieci przed krzywdzeniem i zagwarantowanie im dobrostanu i możliwości rozwoju oraz zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że są krzywdzone.
Standard I. POLITYKA
Placówka AMA-DENTA ustanowiła i wprowadziła w życie Politykę ochrony dzieci przed krzywdzeniem.
A. Polityka dotyczy całego personelu.
B. Organ zarządzający placówką zatwierdził Politykę, a za jej wdrażanie i nadzorowanie odpowiada właściciel firmy AMA-DENTA.
C. Właściciel firmy AMA-DENTA jest osobą odpowiedzialną za monitoring realizacji Polityki.
D. Polityka ochrony dzieci określa:
• zasady bezpiecznej rekrutacji personelu,
• sposób reagowania na przypadki podejrzenia, że dziecko doświadcza krzywdzenia,
i zasady prowadzenia rejestru interwencji,
• zasady bezpiecznych relacji personel–dziecko i dziecko–dziecko,
• zasady bezpiecznego korzystania z Internetu i mediów elektronicznych,
• zasady ochrony wizerunku i danych osobowych dzieci,
• zasady monitorowania wskaźników wdrożenia Polityki w życie.
Standard II. PERSONEL
Placówka monitoruje, edukuje i angażuje swoich pracowników w celu zapobiegania
krzywdzeniu dzieci.
a. W ramach rekrutacji członków personelu pracujących z dziećmi prowadzona jest ocena przygotowania kandydatów do pracy z dziećmi oraz sprawdzane są ich referencje.
b. Placówka uzyskała o każdym członku personelu dane z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym oraz informacje z Krajowego Rejestru Karnego i rejestrów karalności państw trzecich
w zakresie określonych przestępstw (lub odpowiadających im czynów zabronionych w przepisach
prawa obcego) albo – w przypadkach wskazanych prawem – oświadczenia o niekaralności30.
c. Określone są zasady bezpiecznych relacji (bezpiecznego kontaktu) całego personelu placówki
z dziećmi, wskazujące, jakie zachowania są niedozwolone, a jakie pożądane w kontakcie z dzieckiem.
d. Placówka zapewnia swoim pracownikom podstawową edukację na temat ochrony dzieci przed
krzywdzeniem i pomocy dzieciom w sytuacjach zagrożenia, w zakresie:
• rozpoznawania symptomów krzywdzenia dzieci,
• stosowania adekwatnych do sytuacji procedur interwencji prawnej w przypadku podejrzeń
krzywdzenia,
• odpowiedzialności prawnej pracowników placówki zobowiązanych do podejmowania interwencji,
• procedury „Niebieskie Karty”,
• przestrzegania praw małego pacjenta oraz opartej na szacunku komunikacji z dziećmi i ich
rodzicami/opiekunami.
Standard III. PROCEDURY
W firmie AMA-DENTA funkcjonują procedury zgłaszania podejrzenia oraz podejmowania interwencji w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dziecka.
a. W placówce funkcjonują procedury, które określają krok po kroku, jakie działanie należy podjąć w sytuacji podejrzenia krzywdzenia dziecka lub zagrożenia jego bezpieczeństwa ze strony personelu placówki, członków rodziny, rówieśników i osób trzecich.
b. Cały personel zna te procedury, wie, czym one są i z jakich kroków się składają. Procedury są dostępne wszystkim pracownikom – wiadomo, gdzie je znaleźć. Każda osoba z personelu posiada informacje, komu zgłosić podejrzenie, że dziecko jest krzywdzone i kto jest osobą odpowiedzialną za prowadzenie interwencji.
c. Osoby wyznaczone do prowadzenia interwencji są przeszkolone w tym zakresie i mają wsparcie instytucji w kontaktach z innymi służbami ochrony dzieci w podejmowaniu działań interwencyjnych oraz mają zapewnioną możliwość konsultowania przypadków budzących wątpliwości co do właściwego postępowania z innymi specjalistami.
d. Prowadzony jest rejestr przypadków zgłoszeń dotyczących podejrzenia krzywdzenia dziecka oraz interwencji inicjowanych przez pracowników placówki.
e. Łatwo dostępne są dane kontaktowe do lokalnych służb pomocowych i interwencyjnych. W placówce wyeksponowane są informacje dla dzieci na temat możliwości uzyskania pomocy w trudnej sytuacji, w tym numery bezpłatnych telefonów zaufania dla dzieci i młodzieży.
Standard IV. MONITORING
Firma AMA-DENTA monitoruje i okresowo weryfikuje zgodność prowadzonych działań z przyjętymi standardami ochrony dzieci, dokonując ich przeglądu i aktualizacji.
a. Przyjęta Polityka ochrony dzieci jest weryfikowana i aktualizowana – przynajmniej raz w roku, ze szczególnym uwzględnieniem analizy danych z rejestru przypadków i sytuacji związanych z wystąpieniem zagrożenia bezpieczeństwa dzieci.
b. W ramach weryfikacji Polityki placówka konsultuje się z dziećmi i ich rodzicami opiekunami.